Deze van oorsprong Zwitserse Rover P5 is de afgelopen jaren dat deze in bezit is van de huidige eigenaar wat roestplekken gaan vertonen. De omvang van de roestschade is snel erger geworden door matig uitgevoerde reparaties in het verleden waarbij nieuwe plaat over de oude heen gezet is. Nu zijn deze delen ruim uitgeslepen en zijn nieuwe plaatdelen gemaakt en ingelast.
Onder andere zijn vervangen de onderkanten van de deuren inclusief herstel van de binnenframes hiervan, het plaatwerk rond de kriksteun rechtsvoor, het onderste deel van de slotplaat rechtsachter, een hoek van het linker achterscherm en een groot deel van het rechter voorscherm. Dubbelingen met puntlassen (proplassen) zijn gebruikt waar dit origineel toegepast is en bij lange vlakke delen zoals de deurplaten. Dit om trekken te voorkomen. De deurplaten zijn vertint op de naden waar van toepassing.
De auto is, met uitzondering van het dak, compleet gespoten en de holle ruimten zijn geconserveerd tegen roest. Qua techniek zijn de ontsteking en de carburateur opnieuw afgesteld zodat de auto weer lekker rijdt.
Als laatste hebben de taxatie van de auto verzorgd.
(klik voor grotere afbeeldingen)